Pasila on liikenteen risteysasema ja joukkoliikenteen vilkkaimpia vaihtopaikkoja. Uuden aseman valmistuttua junasta pääsee kävelemään suoraan ratikkaan ja bussiin.

Raitioliikenneyhteydet Pasilassa paranevat tulevaisuudessa entisestään. Kokonaan uusi raitioyhteys on tulossa Kalasataman suunnasta.  Myös raitiolinjan 9 reittiä jatketaan Ilmalaan. Uusi 9-ratikan päätepysäkki tulee uudelle Ilmalantorille Vesilinnojen pohjoispuolelle.

Pasilan rautatieasema on Suomen toiseksi vilkkain: sen kautta kulkee yli tuhat junaa päivässä. Ruuhkahuippuna aamukahdeksan ja yhdeksän välillä junia tulee ja lähtee yli 70.

Bussit ja raitiovaunut

Tulevaisuudessa Pasilan kautta kulkee 40 000 raitiovaunu- ja bussimatkustajaa päivässä. Vaihtaminen liikennevälineestä toiseen sujuu helposti. Pasilansillalla on kahden raitiolinjan päätepysäkit, ja lukuisia bussivuoroja pysähtyy siellä. Runkolinja 500, Munkkivuori–Pasila–Herttoniemi vahvistaa poikittaista liikennettä.

Lue lisää: hsl.fi/pasila

Pyöräilijöiden palvelut paranevat

Veturitie on entistä tärkeämpi pyöräilijöiden kulkuväylä sen jälkeen, kun uudet katuosuudet avautuivat. Myös pyörien pysäköiminen on muuttunut aseman seudulla, sillä Triplassa on useita, sekä lämpimissä että ulkotiloissa sijaitsevia parkkeja 3 400 pyörälle. Pyöräilijöiden palveluja ovat muun muassa pyörien pesupiste sekä latauspaikat sähköpyörille.

Sivun kuva: YIT.

 

Keski-Pasilan rakentaminen vaikuttaa kaikkien liikkumiseen

Iso rakennustyömaa Keski-Pasilassa, yksi Suomen suurimmista, aiheuttaa väistämättä haittaa liikenteelle. Pasila on liikenteen solmukohta, ja rakentamisen aikaiset liikenteen järjestelyt tarkoittavat kompromissia kaikille alueen liikkujille.

Tilaa uutiskirje

Uusi Pasila -uutiskirjeestä saat tietoa Pasilan rakentumisesta.