Ti 15.9.2015

Ensimmäinen uuden Pasilan rakentumisen etappi saavutetaan uuden sillan valmistumisen myötä. 

Noin vuoden verran kestänyt sillan rakentaminen saadaan lähiviikkoina päätökseen. Autot ovat jo päässeet uudelle sillalle, joka on rakennettu kiinni vanhaan Pasilansiltaan. Syyskuun puolivälissä ratikkalinjat 7A ja 7B palaavat kulkemaan uutta siltaa pitkin. 

-Silta valmistuu aikataulussa ja lopputuloksena on sekä teknisesti että visuaalisesti erinomainen siltarakenne, iloitsee työpäällikkö Pertti Kärkkäinen YIT:ltä. 

Sillan rakentaminen on vuoden aikana vaatinut reilun sadan henkilön työpanoksen. Eri    työvaiheet ovat vaatineet raudoittajia, timpureita, betonivalajia, teräsrakentamisen ammattilaisia, porapaaluttajia ja viimeisimpinä kivimiehiä sillan kannen pintatöitä tekemään.

-Ammattimiesten lisäksi työn sujuminen aikataulussa on vaatinut onnistunutta suunnittelua ja hyvää yhteistyötä alihankkijoiden kanssa, summaa työpäällikkö.  

Uuden sillan jalkakäytävät ovat graniittilaattaa, pyörätiet ja ajoradat on asfaltoitu. Raitiotie kulkee nupukivetyksellä. 

Seuraavaksi sillanrakentamisen ammattilaiset siirtyvät korjaamaan ja vahvistamaan vanhaa siltaa. 

-Vanhan sillan alusrakenteita korjataan ja sillan eteläreunaan tehdään uusi reunapalkki tämän syksyn aikana. Ensi vuonna on pintarakenteiden uusimisen vuoro sillan eteläreunalla ja 2017 pintarakenteiden tekemistä jatketaan pohjoisreunalla. 

Keski-Pasilan keskuksen Triplan maanrakennustöitä on tehty koko kesän ajan. Peruskallioon saakka ulottuvien teräsputkipaalujen poraus jatkuu lokakuun loppuun asti.

Tilaa uutiskirje

Uusi Pasila -uutiskirjeestä saat tietoa Pasilan rakentumisesta.