Pe 23.3.2018

Pasilansillan idän suuntainen ajoneuvo- ja joukkoliikenne sillan itäpäässä siirtyy yhdelle ajokaistalle 26. maaliskuuta 2018 klo 6.00. Muutoksesta tulee aiheutumaan haittaa joukkoliikenteelle sekä ajoneuvoliikenteelle. Myös jalankulku- ja pyöräväylän linjaus muuttuu, mutta se säilyy samalla puolella siltaa.

Järjestely kestää arviolta maaliskuulle 2019. Kesällä 2019 tehdään merkittäviä muutoksia raitiotiekiskojen linjauksille koko risteysalueella.

Karttapiirros liikennejärjestelyistä >>

Autoilijoita pyydetään välttämään liikennöintiä Pasilansillalla ja käyttämään vaihtoehtoisia kulkureittejä Nordenskiöldinkadun ja Hakamäentien kautta.

Töistä johtuvia poikkeusjärjestelyjä sillalla ja aseman edustan liikenteessä on syksyyn 2019 asti, jolloin Pasilan uusi asema ja Tripla-kauppakeskus valmistuvat.

– Hankkeessa Pasilansiltaa levennetään ja sen itäpäätä korjataan. Aseman edustalla siltaa levennetään noin 13 metrillä. Uusi joukkoliikenneterminaali tulee aseman edustalle uuden ja vanhan kannen päälle. Raitiovaunupysäkit rakennetaan terminaalin keskelle ja linja-autopysäkit reunoille, sanoo projektinjohtaja Juuso Luoto kaupunkiympäristön toimialalta.

Urakoitsijana toimii Graniittirakennus Kallio Oy.

Lisätietoja:

Projektipäällikkö Juuso Luoto
kaupunkiympäristön toimiala
puh. 09 310 39954, etunimi.sukunimi@hel.fi
Työmaainsinööri Mikko Ratia
Graniittirakennus Kallio
puh. 040 723 0670, etunimi.sukunimi@grk.fi

Lisätietoja Pasilan uudistumisesta:
www.uusipasila.fi
www.facebook.com/pasilauudistuu

Pasilalla menee nyt lujaa

Keski-Pasilan uudistuminen on osa laajamittaista Pasilan uudistamista, jossa Helsingin keskusta laajenee Pasilaan. Tulevina vuosina Pasila kehittyy huomattavan lisärakentamisen ja liikennehankkeiden ansiosta entistä merkittävämmäksi ja elinvoimaisemmaksi keskukseksi. Uudessa Pasilassa tehdään töitä, asutaan ja vietetään vapaa-aikaa. Pasilassa on nyt 23 000 työpaikkaa ja 10 000 asukasta, vuonna 2040 50 000 työpaikkaa ja 30 000 asukasta.

  • Pasila on liikenteen risteyskohta ja Helsingin seudun vilkkaimpia joukkoliikenteen vaihtopaikkoja.
  • Tulevaisuudessa Pasila kehittyy entistä merkittävämmäksi joukkoliikenteen keskukseksi. Syksyllä 2019 avautuvasta Pasilan asemasta tulee Suomen vilkkain.
  • Pasilan asemalla kulkee vuonna 2025 joka päivä 850 bussia, 900 junaa, 400 raitiovaunua ja 130 000 matkustajaa.
  • Pasilan toisen aseman, Ilmalan, merkitys kasvaa alueen rakentuessa.
  • Pasilan uudistuksen yhteydessä rakennetaan myös läntinen lisäraide, joka sujuvoittaa koko maan junaliikennettä.

 

Tilaa uutiskirje

Uusi Pasila -uutiskirjeestä saat tietoa Pasilan rakentumisesta.

Selaa uutiskirjearkistoa osoitteessa uutiskirjeet.hel.fi